Nieuws - Wie helpt?
U kent mij, maar wist u dat ik een digibeet ben? Neen? Nou, bij dezen dan de mededeling. Ik schaam me er niet voor. Ik heb m’n beperkingen en stuit in het leven daarom soms op zaken waarmee ik niet kan omgaan. Neem nou het volgende probleem, misschien ook wel het uwe. Zo ja, dan stel ik dat probleem mede namens u aan de orde. Iedereen moet aan de OV-chipkaart. Dus ook u en ik.
En het was zo gemakkelijk.......
Vanaf mijn 60e (of 65e) jaar heb ik een afspraak met de NS die luidt: ik betaal een goede € 90,-- per jaar en ontvang daarvoor: een pasje, 7 treinkaartjes (1e klas) ‘gratis’ reizen en 40% korting op overige reizen. Dat was allemaal concreet en dus erg simpel. Ging ik met de trein, nou, slechts afstempelen op het station van vertrek en verder niets aan je hoofd. Extra kaartjes kon je kopen bij een automaat en dat was nog wel te doen.
Maar nu?
Ik ga het verschuldigde bedrag betalen en ontvang niet meer treinkaartjes. De 7x ‘gratis’ reizen en de overige met 40% korting moet ik met de OV-chipkaart verkrijgen ……. ja, maar hoe dan? De NS lukt het niet in hun mailing en op de site mij dat duidelijk te maken. Zal wel aan mij liggen.
Daarom de vraag: wie legt het mij uit? Misschien zijn er lezers/lezeressen die ook graag begeleiding willen. Nou, dan huren we toch met z’n allen een zaaltje bij Pro Rege of in het dorpshuis en dan kan een deskundige ons helpen?
Bent u ook zo’n informatiebehoevende of bent u juist een deskundige, wel, neem dan contact op met Anne J. van der Helm, Buursterlaan 6, tel. 491887
Geplaatst op: 14 Januari 2014